Mangospot.dk

På udkig efter...
I Aarhus (skift)

Castenskiold

Åboulevarden 32, 8000 Århus C
59anmeldelser

Castenskiold opsummeret

Mangospot.dk

1 5
3

3 ud af 5 mangoer
Baseret på 59



Anmeldelser

Skriv anmeldelse af Miro Restaurant

05 February 2012 09:06

1 1 5
Generelt en dårlig oplevelse, bøfferne var fyldt med sener, og det meste gik retur. Hummer var udsolgt, selvom der var næsten tomt i restaurenten. Vandglas på bordene, men vi skulle selv bede om vand. Osv osv

Generelt en meget dårlig oplevelse, og der kommer vi helt sikkert ALDRIG mere!!!

28 January 2012 17:55

1 5 5
Min veninde og jeg var en tur på Castenskiold igår og søgte et sted med en hyggelig og intim atmosfære. Da vi kom gående forbi Castenskiold stod der fakler udenfor og vi kunne med det samme se ind af vinduerne, at det var her vi skulle spise.

Da vi kom ind blev vi mødt med et stort smil og meget venlig betjening og vi fik et super hyggeligt bord hvor vi kunne nyde udsigten over restauranten.

Vi besluttede os for at bestille Fruit de Mer med hummer, jomfruhummer, krabbeklør, østers og søkogte pilselvrejer da det lød virkelig lækkert.

Vi fik en rigtig god hvidvin og tjeneren anbefalede en god flaske til os til rimelige penge.

Kort tid efter kom der et overflod af et smukt fad med alt hvad havet kan fremskaffe af lækre elementer. Jøsses det var et syn uden lige og vi var begge meget imponerede allerede der.

Men det der imponerede os mest var, at alle elementer på fadet var helt perfekt tilberedt og passede sammen.

Vi havde en yderst vellykket aften og vi har i hvert fald fundet vores faste spisested i Århus. Kan anbefales til alle!

15 January 2012 10:01

1 1 5
Min kæreste og jeg regnede med at vi skulle spise et lækkert måltid på Castenskjold igår hvor jeg ringede og bestilte bord et par dage forinden.
Glade og forventningsfulde kom vi lørdag eftermiddag kl.15.00.
Vi gik ind til en næsten tom cafe og aligevel ventede i 10 min før de kunne finde et bord til os.
Det var vi selfølgelig irriterede over,vi følte at det var meget amatørmæssig betjening!
Vi ventede i ret lang tid på at får et menukort, hvor jeg til sidst gik op til baren og spurgte efter en.
30 min efter vi var kommet ind,kom der endelig en til at tage imod vores bestilling.Endelig tænkte vi!!!
Glæden bliver dog kort!
Jeg startede ud med at sige hvad jeg godt kunne tænke mig at spise, hvorefter jeg får at vide at køkken lukker kl.15.00 og at vi derfor ikke kan bestille andet end drikkevarer!!!
Det blev vi selfølgelig ret sure over at vi ikke fik oplyst da jeg bestilte bord, tjeneren løb forvirret ned til køkkenet for at høre om de aligevel kunne lave noget til os, men det kunne ikke lade sig gøre!
Det resulterede i at 45 min senere uden at have spist noget, efter at have kørt 100 km fordi vi netop skulle spise på Castenskjold, endte med at spise et helt anden sted.
Ret dårlig oplevelse!!

23 December 2011 14:27

1 2 5
Fik brunch - eller morgenmadsplanke hed det vist, som var ok. Det lækre hjemmebagte brød trækker op. Det samme gør den gode græske yoghurt med müsli, om end det var en minimal portion. Men lad være med at reklamere med frisk frugt. Man bliver så skuffet, når man så kun får lidt druer.
Når mad er middelmådig, men egentlig ok til prisen, så er det oplevelsen som helhed, der gør, om man får lyst til at komme igen. Her halter det noget.

Betjeningen var nærmest ikke-eksisterende. I modsætning til de andre caféer langs åen som var stopfyldte, var her ikke ret mange gæster, alligevel lykkedes det 'tjenerne' nærmest at overse en. Det er altså en mærkelig følelse at træde en på en café, hvor man føler, at man kommer og forstyrrer de ansatte.

Til personalet på Castenskiold (og mange andre caféer langs åen): Som betalende gæster kommer vi ikke for at genere jer, vi kommer for at få en hyggelig oplevelse og betale jeres løn! Hvis I hader jeres arbejde så meget, som I giver udtryk for, så tag en snak med jeres arbejdsgiver eller find et andet job.

06 December 2011 16:05

1 1 5
Amatørmæssig betjening!

Så kort kunne mit og min venindes besøg på Castenskiold sidste uge beskrives, men jeg vil uddybe det lidt. Men lad mig sige det fra starten af - maden var udmærket!

Vi kom til restauranten tidligt en hverdagsaften, hvor der ikke var særlig travlt og fik et bord lige ved vinduet. Allerede her kommer den første klagepunkt. Bordene står MEGET tæt og man kan uden problemer følge med i nabobordets samtale, uanset om man har lyst til det. Det føles næsten som man sidder ved det samme bord. Hvorfor skal man sidde så tæt i en restaurant, der langt fra er fyldt op?

Derefter gik der en halvtime, før vi fik bestille vores mad. Jeg bad også om et vinkort, men fik til svar, at de ikke havde så mange, så der kunne godt gå lidt tid, før der var et til mig ... Vi bad også om postevand, et bevidst valg da vi kunne se, at der blev stillet flasker med importeret vand på bordene. Det mener jeg er et miljøsvineri, da vi har udmærket vand i hanerne. Jeg har boykottet mere end en restaurant på den konto. Desuden plejer restauranterne tage godt betalt for disse importerede flasker. Det gjorde Castenskiold også - 45 kroner for en flaske vand! Det mener jeg er rene ågerpriser! Det burde være en selvfølge, at man får en karaffel vand, når man bestiller en flaske vin til maden.

Der gik yderligere 15-20 minutter, før vi fik vores forretter, og der havde vi stadig ikke fået et vinkort eller vin i vores glas. Dog havde vi lejlighed til at studere det som kom til at blive kendetegnende for hele aftenen. Total forvirring om hvilke borde, der skulle have hvilke tallerkener. I løbet af aftenen føltes det som at være med i et afsnit af Fawlty Towers, det var bare slet ikke sjov.

Nåvel, vi fik vores forretter (efter at tjeneren havde prøvet på at servere nabobordets til os) og sågar også vin i vores glas (dog uden nogen som helst præsentation av vinen eller anbefaling) halvvejs igennem maden. Da havde vi været i restauranten i mere end tre kvarter. Forretterne var lækre, saltbagte kartofler med dagens fisk og nødder.

Vores tallerkener blev ryddet af, der gik et pænt stykke tid (vi studerede serveringskaoset imens vi ventede) og så kom tjeneren og dækkede op for desserten! Her mindede vi ham om at vi gerne ville have vores hovedret først ... Imens vi ventede kunne vi høre nabobordets kommentarer om maden, hvor de ikke var særlig tilfreds med anden. Heldigvis havde vi bestilt ristet torsk med blomkål og muslingesauce, som var rigtigt lækker, da den endelig kom på vores bord - 1½ time efter at vi var ankommet. Vi blev enige om, at det var heldig at vi ikke skulle nå en koncert eller biografen.

Så lidt mere ventetid før vi fik en lækker dessert, gulerodssorbet med havtornmousse og gulerodskage. Desværre smagte den ikke så godt som den burde, da vi var meget frustreret over den uduelige betjeningen på det tidspunkt.

Her var restauranten ved at tømmes på gæster og jeg prøvede på at få kontakt med en tjener for at bede om regningen. Det visede sig være umulig, så det endte med at jeg gik op til bardisken og bad om den. Tjeneren ville komme med den til bordet umiddelbar. Umiddelbar er et lidt flydende begreb på Castenskiold. Et kvarter senere havde vi stadig ikke fået regningen, og det var ikke fordi tjenerne havde travlt, de stod og sludrede i baren. Op til bardisken igen for at få lov til at betale. Vi forlod restauranten næsten 4 timer efter ankomst og var godt irriterede.

Jeg er en kvinde, der sætter stor pris på en god spiseoplevelse og tager oftest glad og tilfreds hjem efter et restaurantbesøg. Ikke denne gang - jeg var i MEGET dårligt humør! Betjeningen var en ren katastrofe og der er ingen grund til at besøge Castenskiold, da der findes så mange fremragende restauranter i byen, der serverer god mad sammen med god betjening. Og det var tydligvis ikke en enkelt svipser, da en anden anmelder her på siten havde en lignende oplevelse nogle dage tidligere.

26 November 2011 11:05

1 1 5
Vi var på Castenskiold i går aftes. Maden var over gennemsnit uden at være rigtig god. Vi fik alle en 2-retters menu. Menukortet var ikke ret godt, og mulighederne var meget få. Trods alt dog 6-7/10.

Betjening var desværre virkelig dårlig. De havde ikke noteret vores booking og tog rigtig lang tid (10 minutter) om at gøre et bord klar. Derefter tog det 15 minutter, før de tog imod bestillinger. Vores drikkevarer kom først efter lang, lang tid og sammen med maden.

De havde herefter ikke fået noteret vores bestillinger rigtigt, så vi kunne ikke få vores tilbehør, da der nu ikke var mere af den. Herefter bestilte vi en flaske vin, som vi efter lang tids venten måtte rykke efter. På dette tidspunkt var det meget pinligt, og vi talte om at gå uden at få vinen. Det virkede simpelthen til, at de ikke havde overblik over noget som helst. 1/10.

Vi endte alle med at betale over 500 kr., hvilket er alt, alt for meget. Der går meget lang tid, før jeg tør prøve Castenskiold igen. Desværre - for jeg kan egentligt godt lide stedet.

26 November 2011 11:00

1 1 5
Vi var på Castenskiold i går aftes. Maden var over gennemsnit uden at være rigtig god. Vi fik alle en 2-retters menu. 6-7/10.

Betjening var desværre virkelig dårlig. De havde ikke noteret vores booking og tog rigtig lang tid (10 minutter) om at gøre et bord klar. Derefter tog det 15 minutter, før de tog imod bestillinger. Vores drikkevarer kom først efter lang, lang tid og sammen med maden.

De havde herefter ikke fået noteret vores bestillinger rigtigt, så vi kunne ikke få vores tilbehør, da der nu ikke var mere af den. Herefter bestilte vi en flaske vin, som vi efter lang tids venten måtte rykke efter. Det virkede simpelthen til, at de ikke havde overblik over noget som helst. 1/10.

Vi endte alle med at betale over 500 kr., hvilket er alt, alt for meget. Der går meget lang tid, før jeg tør prøve Castenskiold igen. Desværre - for jeg kan egentligt godt lide stedet.

26 November 2011 10:59

1 1 5
Vi var på Castenskiold i går aftes. Maden var over gennemsnit uden at være rigtig god. Vi fik alle en 2-retters menu. 6-7/10.

Betjening var desværre virkelig dårlig. De havde ikke noteret vores booking og tog rigtig lang tid (10 minutter) om at gøre et bord klar. Derefter tog det 15 minutter, før de tog imod bestillinger. Vores drikkevarer kom først efter lang, lang tid og sammen med maden.

De havde herefter ikke fået noteret vores bestillinger rigtigt, så vi kunne ikke få vores tilbehør, da der nu ikke var mere af den. Herefter bestilte vi en flaske vin, som vi efter lang tids venten måtte rykke efter. Det virkede simpelthen til, at de ikke havde overblik over noget som helst. 1/10.

Vi endte alle med at betale over 500 kr., hvilket er alt, alt for meget. Der går meget lang tid, før jeg tør prøve Castenskiold igen. Desværre - for jeg kan egentligt godt lide stedet.

26 November 2011 10:57

1 1 5
Vi var på Castenskiold i går aftes. Maden var over gennemsnit uden at være rigtig god. Vi fik alle en 2-retters menu. 6-7/10.

Betjening var desværre virkelig dårlig. De havde ikke noteret vores booking og tog rigtig lang tid (10 minutter) om at gøre et bord klar. Derefter tog det 15 minutter, før de tog imod bestillinger. Vores drikkevarer kom først efter lang, lang tid og sammen med maden.

De havde herefter ikke fået noteret vores bestillinger rigtigt, så vi kunne ikke få vores tilbehør, da der nu ikke var mere af den. Herefter bestilte vi en flaske vin, som vi efter lang tids venten måtte rykke efter. Det virkede simpelthen til, at de ikke havde overblik over noget som helst. 1/10.

Vi endte alle med at betale over 500 kr., hvilket er alt, alt for meget. Der går meget lang tid, før jeg tør prøve Castenskiold igen. Desværre - for jeg kan egentligt godt lide stedet.

20 November 2011 23:58

1 1 5
4 ud af de 5 tendere var arrogante og sløve

Menu

Menu

der er ikke nogen menu endnu.

Tilbud

Tilbud

Arrangementer

Arrangementer

Om stedet

Om Castenskiold

Hotteste Mangospot-byer i Danmark


×

Bliv MangoSpotter!


Allerede er MangoSpotter?
×

Brug din MangoSpot-konto:


Er du ny her? Bliv MangoSpotter!Har du glemt dit kodeord?
×

Forslå et nysted på Mangospot.dk

Hjælp os med at gøre Mangospot.dk bedre ved at sende os oplysninger om steder, der endnu ikke er online på siden. Udfyld gerne så mange af felterne som muligt. Er du ejer af stedet kan du udfylde dine kontaktoplysninger, så du kan få besked så snart vi har oprettet dit sted.

×