Mangospot.dk

På udkig efter...
I Bornholm (skift)

Le Port

Vang 81, 3790 Hasle
2anmeldelser

Le Port opsummeret

Mangospot.dk

1 5
1

1 ud af 5 mangoer
Baseret på 2



Anmeldelser

Skriv anmeldelse af Miro Restaurant

10 June 2012 18:57

1 1 5
Vi har været der før, og det var ikke nogen succes.
Efter et ejerskifte, ville vi dog give stedet endnu en chance eller to.

1. besøg – uændret helhedsindtryk
Ved det første besøg fik vi 2 pænt store stykker dampet helleflynder med en let hollandaise (fra sifon), nogle få grønne asparges, 2 mikroskopiske, spæde gulerødder, lidt krydderurter, små nye kartofler, aniskrydret brød med smør..
Fisken smagte af for lidt og var dampet så længe, at den sine steder var blevet trævlet. De nye kartofler på størrelse med perleløg havde den rigtige konsistens, men smagte ikke af noget. Brødet var så kraftigt krydret, at anissmagen tog magten fra alt andet.
Der var en passende mængde fisk og kartofler, men der kunne godt have været en spiseskefuld hollandaise mere til at dyppe de lidt for ”neutrale” kartofler i. Sifon-hollandaisen var i øvrigt rigtig god og behageligt ”lettere” end den traditionelle rørte hollandaise.
Betjeningen er stadig noget for sig i LePort. Den tidligere vært er ganske vist fratrådt, men hun glemte vist at tage ”nissen” med. Der er stadig ingen, der siger goddag og kan anvise et bord, når man træder ind i restauranten. Vi stod først i måbende ensomhed og lyttede til voldsom ”skideballe” fra de tilstødende lokaler. Dernæst kom ikke værten, men en stor, gammel schæferhund traskende ind i restauranten. Den blev dog jaget ud igen af den tililende værtinde. En tjener anviste os et bord, og var nogenlunde opmærksom, men meget usikker (skulle have vores bestilling et par gange og præsterede til sidst en regning med flere fejl, som dog delvist ophævede hinanden, så resultatet blev 5 kr. i vores favør - så det lod vi passere!).
Da vi først havde betalt, var vi pludselig blevet så ligegyldige, at hverken vært eller tjener ænsede, at vi havde taget opstilling for at sige pænt farvel, så vi forlod stedet uden brug af de almindelige høflighedsritualer.
Helhedsindtrykket har med andre ord ikke ændret sig meget, selv om stedet har skiftet vært: Maden er udmærket, men så heller ikke mere. Der er stadig ingen til at modtage gæster, og der er stadig ingen til at sige farvel. Der er stadig dyr i restauranten. Betjeningen er måske en anelse mere kvik, men til gengæld usikker.

2. besøg – mit livs værste suppe
Det andet besøg fandt sted 5 dage senere. Vi ville som sagt give restauranten endnu en chance og bestilte hummersuppe med jomfruhummer og derefter hjemmerøget laks med ”marinerede kartofler” og salat.
Hummersuppen var et kapitel helt for sig selv. Der var ikke den fjerneste smule hummersmag i suppen, der mest smagte, som om den enten var fra sidste år eller lavet på en alt for billig suppeterning. Gad nok vide, hvad den var kogt på. Den var mellembrun af farve med små fedtperler over hele overfladen. Noget som sammen med den lidt brankede smag ledte tanken hen på smeltet smør, som har fået for megen varme. De jomfruhummerhaler, der var lagt i suppen, virkede mere som optøede kinesiske krebsehaler, der var seje og ikke smagte af noget. Det var en ildelugtende og ildesmagende oplevelse, hvor min ledsager valgte at lade det meste blive i tallerknen. Jeg skulle nok have gjort det samme, for det lå ikke godt i maven. Brød var der ikke noget af, og det var i langt tid umuligt at få kontakt med betjeningen, så brødet ankom først, da min ledsager endelig fik held til at bede om det - længe efter at jeg var færdig med min suppe.
Den efterfølgende laks var temmelig tør. De ”marinerede” kartofler virkede bare som kartofler i mild sennepssauce, og sammensætningen med laks, sennepssmagende kartofler og pesto af brændt rød peberfrugt var ikke vellykket.
Salaten var OK.
Denne gang blev der sagt både goddag og farvel, men kontaktmulighederne derimellem var nærmest ikke eksisterende.
Den gamle schæferhund traskede stadig gennem restauranten forbi de spisende gæster.
Helhedsindtrykket af betjeningen er stadig nærmest det samme som tidligere år, men madens kvalitet er kraftigt på retur.
Det var så uigenkaldeligt sidste gang – suppen gjorde udslaget – vi kommer der aldrig mere!

17 September 2010 16:43

1 1 5
Absolut ikke anbefalelsevaerdig med den nuvaerende ejer - en saerdeles uhoeflig og naermest agressiv dame paa min alder ca. 65 aar. Vi indfandt os kl. ca. 1600 for at bestille et bord til kl. 2000, hvilket straks blev aflsaaet, da de ikke kunne holde et bord saa laenge, da der var mange andre interesserede. Vi blev dog enige om kl. 1930 -omend meget modvilligt - fra den der maa formodes at vaere ejerens side. Stor var forbavselsen, da vi ankom som aftalt. Ikke et eneste menneske i restauranten. Nogle faa sad paa terrassen - men de forlod straks efter stedet. Sandheden er altsaa, at man ikke oenskede at servere "saa sent", da man var helt klar over, at der kom nok ikke andre end os. Ved ankomsten kom vi straks i konflikt med den i ovrigt meget soede og forstaaende servitrice, der naermest maatte traede sig selv over taerne for at faa forklaret, at man altsaa ikke kunne faa en kande postevand, selvom man havde bestilt en flaske vin kr. 350-400. Det skulle koebes flaskevand, hvilket vi selvfoelgelig ikke oenskede. Servitricen gjorde meget ud af at forklare, at det var ejerens bestemmelse, og at hun ikke kunne aendre paa den beslutning. Ejeren -foer omtalte ubehagelige dame - blev hidkaldt og forklarede, at man serverede ikke postevand nogen steder, saa kunne det hele ikke loebe rundt, hvis man skulle levere saadant gratis. Hun blev fortalt om, hvordan man goer de allerfleste andre steder, selv paa restaurnter, der ikke kalder sig gourmetrestauranter. Lidt efter naermest smaekkede hun en plastflaske med koebevand haardt ned i bordet med bemaerkningen om "at saa faar I da noget vand og saadan nogen som jer kan ikke goeres tilpas. Er det ikke ganske utroligt? Forretterne var tilfredsstillende, men hovedretten pigvar var en totalt katastrofe. Tilberedt og udskaaret, som man aldrig har set det foer med alt for mange uundgaaelige ben og som tilbehoer en ratatouille, der intet havde at goere med rigtig ratatouille, det var i bedste fald en slags tomatpizzadressing. Under maaltidet var vi stadig eneste gaester i restauranten og ejeren tillod sig flere gange at gaa gennem det forholdsvis lille restaurationelokale, taet forbi vores bord medbringende stabler af toiletpapir og andet til brug i driften, som man burde finde andre tidspunkter til at transportere --- og saa smaekkede hun med doerene. Vi ved det godt --- vi burde paa et tidligt tidspunkt vaere gaaet --- men havde haabet paa at noget god mad kunne have raadet bod paa ejerens utrolige opfoersel. Hun oplyste at have haft restauranten gemmen 24 aar --- saa det er nok derfor, at der traenger til et ejerskifte. Man burde jo vaere glad for de gaester der trods alt kommer lidt foer saessonen starter - ellers maa man undlade at holde aabent.

Taenk --- hvis vi havde vaeret udsendt af Guide Michelin --- og hvem ved.

Mvh.

Annette & Steen Engsbye

5600 Faaborg.

Menu

Menu

der er ikke nogen menu endnu.

Tilbud

Tilbud

Arrangementer

Arrangementer

Om stedet

Om Le Port

Hotteste Mangospot-byer i Danmark


×

Bliv MangoSpotter!


Allerede er MangoSpotter?
×

Brug din MangoSpot-konto:


Er du ny her? Bliv MangoSpotter!Har du glemt dit kodeord?
×

Forslå et nysted på Mangospot.dk

Hjælp os med at gøre Mangospot.dk bedre ved at sende os oplysninger om steder, der endnu ikke er online på siden. Udfyld gerne så mange af felterne som muligt. Er du ejer af stedet kan du udfylde dine kontaktoplysninger, så du kan få besked så snart vi har oprettet dit sted.

×