elskermadmam

elskermadmam

elskermadmam

  • Medlem siden 3. august 2009

elskermadmams favoritsteder

elskermadmams seneste anmeldelser

  • quoteelskermadmam skrev 29. februar 2012 20:55 om restauranten
    1 ud af 5 mangoer
    ( den hedder i dag Le Viet) Vi tog derind efter at have set "med kniven for struben" og derfor havde vi en forventning om at vi ville få noget mad der var bedre end da det hed Roseline. Det er en rigtig hyggelig restaurent med unik indretning og søde tjener.

    Nu til maden: Vi bestilte forårsruller og stegte ris. Foråsrullerne var kedelige og smagte KUN af friture, jeg ved ikke hvorfor der manglede fyld?. Garnituren dertil var ligeså kedelig og bestod af en fiskesovs der bare smagte af lunken vand.
    Hovedretten var stegte ris med æg og grøntsager. Vi spurgte tjeneren om hvilket grøntsager der var i, og det kunne hun ikke lige svare på (?)
    Jeg kan så fortælle at retten besod af sukkerærter (2 stk) og et spejlæg? Maden var meget saltet, og jeg kunne ikke fremtrylle nogen krydderier der mindende om et asiatisk køkken.
    Udover at maden var virkelig kedelig og nok noget af det mest kedelige jeg nogensinde har smagt, så synes jeg det er mærkeligt at tjeneren ikke kunne forklare at der blot var to sukkerærter i retten(?)
    Stemningen var ellers rigtig hyggelig derinde, men jeg kunne aldrig finde på at ligge penge i deres køkken igen. Det var ikke 300.- værd, for det var virkelig kedeligt mad som savnede liv og energi
  • quoteelskermadmam skrev 29. februar 2012 21:22 om caféen
    2 ud af 5 mangoer
    Jeg plejer at være på ssi. fordi deres is bare er så god. I dag skulle jeg blot have varm kakao, flødeskum og is. Desværre lagde jeg mærke til at deres kakao bare var en matilde kakao som de varmer op og deres flødeskum er på tryk...dvs at det bare smager af luft i forhold til rigtig flødeskum.
    En varm kakao koster 43.- hvilket bliver 86.- for to kakao som der primært består af Matilde kakao og luft. Kan i ikke se det?? Eller er det bare mig der synes at det er vildt dyrt! Jeg kan desværre kun give 2 mangoer og det var for isen:)
    • said by...
      6. november 2012 11:20

      At det er på tryk betyder ikke at det ikke er rigtig fløde. Det er mange cafeer og restauranter der bruge tryk flasker, men hvor det er rigtig fløde det bliver hældt på flaskerne, da det er meget besværliget at piske fløde hver gang det skal bruges,

      Nikoline Sørensen

      Nikoline Sørensen

    • said by...
      6. november 2012 20:36

      Tak for informationen. SÅ går jeg vel ud fra det er rigtig flødeskum på suppestegis der blot smager af luft? Det må du jo vide, eftersom du har smagt flødeskummen på suppestegis?? OG har du ingen kommentar til matilde Kakaoen eller kritiserer du blot for at kritisere? ,

      elskermadmam

      elskermadmam

    • said by...
      6. november 2012 20:40

      HOV forresten, så kan jeg virkelig ikke tage din kommentar alvorlig Nikoline Sørensen. DU opretter dig i dag for at gå ind og kritisere andres anmeldelser? Normalt opretter man sig for at skrive en anmeldelse. Er du mon en insider på SSI??,

      elskermadmam

      elskermadmam

    • said by...
      6. november 2012 20:40

      HOV forresten, så kan jeg virkelig ikke tage din kommentar alvorlig Nikoline Sørensen. DU opretter dig i dag for at gå ind og kritisere andres anmeldelser? Normalt opretter man sig for at skrive en anmeldelse. Er du mon en insider på SSI??,

      elskermadmam

      elskermadmam

  • quoteelskermadmam skrev 29. september 2011 07:16 om caféen
    4 ud af 5 mangoer
    Jeg har været på Drudenuss 5 gange nu. Helheds indtrykket er godt pga. den gode afslappede stemning + den økologiske lækre mad. Alle 5 gange har maden været helt i orden, så derfor kan stedet sagtens anbefales til en fattigstuderende som værdsætter økologi.

    Når det er sagt så er vi faktisk blevet glemt af tjeneren 3 ud af 5 gange! Og når jeg skriver glemt, så mener jeg virkelig glemt. Tjeneren har taget i mod bestilling af mad, men har ikke givet bestillingen videre til kokken. Dette er resulteret i gratis drikkevare til os, hvilket er helt ok.

    Jeg ville gerne give Drudenfuss 5 mangoer, men pga deres glemsomhed, så får de altså kun 4 mangoer.
  • quoteelskermadmam skrev 29. september 2011 07:26 om take-away
    5 ud af 5 mangoer
    Datoen passer ikke, da jeg ikke huske hvilket dag jeg bestilte take away. Men min anmeldelse tager udgangspunkt i en gennemsnit vurdering på 4 besøgte gange.

    Jeg synes faktisk maden er ret god. Grøntsagerne er altid friske, og maden er altid flot anrettet. Jeg har hver gang bestil en nr. 7+22 til 99 kr ( som take away) alle 4 gange har maden været ubeklagelig, maden har været klar til tiden, været varm, været frisk, været vel tilberedt, været smagfuldt. Der er faktisk ikke noget at sætte en finger på, så derfor for de 5 mangoer er mig
  • quoteelskermadmam skrev 27. januar 2011 20:26 om restauranten
    2 ud af 5 mangoer
    Jeg har sat kryds til at jeg vil anbefale stedet. Det har jeg gjort fordi maden faktisk var ok. Jeg havde ikke de store forventninger til maden pga. de anmeldelser der har været, men hele helhedsindtrykket var fint. Vi var et bord på seks personer, som alle bestilte 6 forskellige retter. Det var smart, for så fik vi smagt lidt af hvert. Tjeneren var sød og servicemindet, men deres chai te, var direkte klam. Den smagte af kondenseret mælk, og kaffe??! Maden er billig ( 120.- for en ret og te) så man for det man betaler for, men så heller ikke en krone mere:)
  • quoteelskermadmam skrev 22. december 2010 09:07 om caféen
    1 ud af 5 mangoer
    (Datoen passer ikke da jeg ikke husker hvad dato det var)
    Åh gud et sørgeligt sted. Betjeningen var ok, men maden intetsigende.Vi fik noget brød med kød i. Jeg ved ikke om man kan kalde det en burger, for det lignede ikke én. Osten og kødet var varmet op i micro, hvilket jeg ikke bryder mig om, men det er nok fordi de ikke har et "køkken". DG ligger ellers helt perfekt, men gud for er det et trist sted ( mad, indretning, betjening)
  • quoteelskermadmam skrev 9. august 2010 09:14 om caféen
    1 ud af 5 mangoer
    kæresten og jeg skulle ind og prøve den nye is butik: cold stone. Skiltet udenfor med isen ser meget indbydende ud og koncepten så også spændende ud, men vi fandt også hurtigt ud af at hvis vi skulle have noget tilsvarende som på skiltet så ville det løbe op i en 60-70 kroner( det var hvad ispigen fortalte os). Nå men vi ville maks give 35kroner pr is. og det vi fik var stort set kun vanilje is.

    Det er også okay at det ikke er et Su venligt sted, for hvis folk vil give 35 kroner for vanilje is, så skal de være velkommen, for der er mange andre gode is steder i Århus- men det jeg blev mest harm over var at ispigen havde 4 venner på besøg, som fik is hvor blandingen var til mindst 80 kroner pr is. Hvis man står og giver gratis is ud, kunne man i det mindste være lidt diskret, så betalende kunde ikke blev stødt af det. Men is pigen, pralede rigtig stolt over hvilket varianter hun kunne lave til sine: " selvfølgelig skal i ikke betale" - venner. Ja jeg blev misundelig og derfor skal Cold stone kun have 1 mango.

    Jeg står selv i butik, og hvis mine venner kommer ind, får de selvfølgelig venne-rabat ( ikke GRATIS) men det er på den mest diskrete måde, så andre kunder ikke bliver stødt over det.
    • said by...
      20. august 2010 13:31

      Ja det har jo ikke så meget med isen at gøre, at du ikke har råd til deres koncept-menu. Hvis du ledte efter et billigt is-sted, var du gået galt i byen, men det kan Cold Stone vel næppe klandres for? Ud over det, så vedkommer det da overhovedet ikke dig om personalet uddeler gaver til deres venner der kommmer i butikken, og det har intet med kvaliteten/smagen at gøre.

      mp1234

      mp1234

    • said by...
      20. august 2010 20:11

      Nej det har ikke noget med isen at gøre, men er det ikke også helheds indtrykket man bedømmer???????? Jeg bedømmer helheden og det vil sige, stedet, personalet, maden, prisen og atmosfæren. Hvis du ikke gør det, så vil jeg gerne se dig spise lækkert mad ved siden af en gyldetank med et ubehøvlet personale...og nej det var ikke lige det jeg oplevede men jeg sætter måske pris på andre ting end du gør, og gud ske tak og lov for mangfoldighed!

      elskermadmam

      elskermadmam

  • quoteelskermadmam skrev 30. maj 2010 14:59 om caféen
    1 ud af 5 mangoer
    hvornår: søndag Tid: ca 11.30 antal andre gæster: 6 Tjener:2 Bestilte: Brunch 2 og 3 Dette sted var det eneste hvor der ikke var fyldt op med gæster denne søndag......KORS...det ser jeg først nu hvorfor. Maden var MEGA langsom om at blive lavet, på trods af at der ingen gæster var ( jeg tænker bare at det er meget langtid at sidde 30 minuter og vente på mad der var MEGET simpelt lavet) . MEGA dårlig kvalitet af mad, som tjeneren beklagede...og derfor fik vi også noget frugt der så mindre fordærvet ud end det første. Regningen lød på 230.- hvilket faktisk ikke er meget, men så ville jeg heller have spist en anette sandwich. Jeg synes helt ærlig ikke at deres brunch er pengene værd. Så vil jeg heller betale det samme og gå på druden fus eller slap af....
  • quoteelskermadmam skrev 19. april 2010 07:34 om caféen
    3 ud af 5 mangoer
    Jeg fik Emmerys brunch i går. Jeg har aldrig været vild med cafernes brunch nede ved åen ( masser af olie, fedtede finger over alt, rodet, og kø) Men med Emmerys brunch blev jeg dejlig overrasket. Det er lækkert og simpelt, og så er der fri tapas og forskellige brød til. Det er også en hyggelig stemning der er der inde, men dog er betjeningen lidt kold, men det gør ikke så meget da maden er god. Jeg fik den menu der hedder weekend brunch til 130.- og den kan varmt anbefales.
  • quoteelskermadmam skrev 19. april 2010 07:48 om caféen
    1 ud af 5 mangoer
    Jeg var der inde en fredag aften, der var semi travlt og blev taget godt i mod ved døren. MEN at skulle vente 30 MINUTTER på at bestille mad er ALT for lang tid. Desuden blev vi sprunget over fordi hr. og fru Danmark med mange penge sad ved siden af, så selvom de kom ind efter os, så fik de ALT tjenerens opmærksomhed, og fik lov til at bestille før os, selvom vi havde gjort tjeneren opmærksom på at vi ville bestille.. Men tjeneren undskyldte også mange gange da jeg kommenterede det, så han er tilgivet. ( jeg finder mig ikke i sådan nogen ting)Da vi så endelig fik vores mad efter endnu 30 minutter, så var min risotto med tiger rejer mere en suppe end en fast substans. Den sejlede i væske! Min kærestes mad var okay men lunken. Alt i Alt en dårlig oplevelse.
  • quoteelskermadmam skrev 28. februar 2010 09:41 om take-away
    2 ud af 5 mangoer
    vesterbro P. er et okay sted. Det er bare pizza, og de laver det som alle andre. Ikke et pizza sted som skiller jeg ud.Det er hverken godt eller dårligt.
  • quoteelskermadmam skrev 14. august 2009 22:26 om restauranten
    4 ud af 5 mangoer
    helt klart en restaurant jeg vil anbefale, her får du noget for pengene ifht KJ minh hvor fx pho suppen er meget sparesomligt:( maden er lækkert tilberedt og prisen er fin. Der lugter ikke og der er en stilren og hyggelig atmosfære, dog kunne der godt være lift mere vieter stemning.
  • quoteelskermadmam skrev 14. august 2009 22:34 om shopping
    1 ud af 5 mangoer
    skal man give mangoer???? det fortjener det her sted da i hver fald ikke. Dårlig stemning af ligegyldighed...over for kunderne! Der er heller ikke en atmosfære af smykkebutik. Det ligner en genbrugsbutik. Fair nok at de ikke vil yde kundeservice, man kan jo bare handle et andet sted, og det har jeg da helt klart også tænkt mig at gøre! Aldrig har jeg fået sådan en dårlig betjening. Ekspedienten var direkte ubehøvlet og ville bare have mig til at gå igen! og det kunne man sagtens mærke, for når jeg spurgte om noget sagde hun "hvad?" og hun fokuserede slet ikke....stod bare og kikkede ud af vinduet. Helt ærlig det her sted er til grin.
  • quoteelskermadmam skrev 14. august 2009 22:11 om take-away
    4 ud af 5 mangoer
    Jeg ELSKER sushi, og det er vildt synd at der ikke er et sted som er helt vild godt her i Århus, og med det sagt, så er sushi plus faktisk et okay sted. Det er ikke banebrydende, men det er helt fint, og det bedste sted i Århus:) Jeg plejer at bestille tang salat(som smager som alle andre steder) også får jeg altid tofu og ebi ruller. Ebi rullerne kan de i hver fald godt finde ud af at lave. Så her fra for de 4 mangoer:)
  • quoteelskermadmam skrev 14. august 2009 22:18 om restauranten
    2 ud af 5 mangoer
    Deres mad er ikke banebrydene inden for vietnamesisk mad. Man kan godt finde steder i Århus som laver det lige så godt, hvis ikke bedre, også 25% billiger. Men atmosfæren er super god:) det er bare så hyggeligt og betjeningen er god. Et endnu kæmpe minus er bare at de tager 40 min om at lave friske ruller, så laaaaang tid skal det altså ikke tage. Og det tager heller ikke en krig om at lave den berømte suppe pho, på Kowloon(banegårdpladsen) og Den grønne papaya (nørregade) tager det max 15 min, og det er nøjagtig den samme måde de laver den på, PLUS at det er betydeligt billiger!
    • said by...
      23. juli 2010 20:40

      Hej elskermadmam

      Jeg er uenig.

      Maden på KJ Minh har en enestående kvalitet. Michael Larsen, der ejer Restaurant Svineriet og Gourmetgaragen, skrev anden anmeldelse af KJ Minh og gav maksimum mangoer med bemærkninger om, at restauranten er billig i forhold til kvaliteten. Jeg tror på Michael Larsen og hans ekspertviden.

      Jeg vil gerne prøve Den Grønne Papaya, da jeg tidligere har arbejdet som sælger af rejser til Marokko og Tunesien og sælger af tunesisk og anden vin i de lokaler, hvor Den Grønne Papaya ligger. Det vil være ligesom at komme hjem igen. Den Grønne Papaya har fået gode anmeldelser, og jeg skal prøve alle steder, der serverer vietnamesiske retter.

      Jeg tror ikke på din påstand om, at andre steder laver bedre mad til en pris, der er 25 % billigere end KJ Minh. Det kan ikke lade sig gøre at producere den ekstremt høje kvalitet med topråvarer, som KJ Minh serverer, til en lavere pris. KJ Minh var i en periode placeret som bedste restaurant i tre kategorier på Mangospot.

      Hvor meget ved du om vietnamesisk mad og det vietnamesiske køkken? Jeg har læst i en kogebog om vietnamesisk mad og spist på alle vietnamesisk-ejede steder i Århus (bortset fra Den Grønne Papya, der også serverer Phò) - jeg har spist i Det Vietnamesisk Buddhistiske Tempel efter ceremonien, der starter om søndagen, kl. 11.00 - jeg har spist vietnamesisk mad i Hôi Cao Nìen Viêt Nam, på Tid til Families kulturdag 2008 og kulturdag 2009 - kulturdagen er en årlig begivenhed i Rådhushallen på Århus Rådhus - jeg skal også til kulturdag 2010, når "Tid til Familie" offentliggør datoen - kulturdag med gratis smagsprøver på mad fra Iran, Somalia og Vietnam. Jeg foretrækker selv at spise en vietnamesisk suppe, Phò, til kr. 40 på Kowloon, i stedet for at give mere end kr. 120 for en Phò på KJ Minh. Men kvalitetsmæssig er KJ Minh i særklasse - kvalitet tager tid - kom eventuelt ved åbningstiden klokken 17, ellers kan der være fyldt - friske råvarer, jeg tror på Michael Larsen, fordi han er ekspert.

      Hvis du ved, at den berømte suppe Phò er lavet nøjagtig ens, må du have stået i køkkenet på Kowloon (hvor jeg stamgæst), KJ Minh (hvor jeg er stamgæst) og Den Grønne Papya. Du er altså vietnameser, og jeg har set dig flere gange på Kowloon, hvor jeg kommer flere gange om måneden, spiser med pinde - du ved også, at Phó spises med pinde.

      Hvis du er vietnameser, ved du mere om det vietnamesiske køkken end jeg, fordi jeg nøjes med at spise maden og har aldrig prøvet at tilberede. Byens billigste Phò fås i IHF's cafeteria på Jernaldervej, Luyêngs Caféteria - jeg betalte kr. 30 sidste gang jeg var der. Hos Luyêng fejrer Den Katolsk Vietnamesiske Forening sine karaokefester med dejlige vietnamesiske folkesange. Det Vietnamesisk Buddhistiske Tempel serverer gratis mad efter ceremonien om søndagen, kl. 11. Forresten var jeg i august 2008 til et vietnamesisk bryllup i Den Katolske Kirke. Min kollegas niece blev gift.

      Jeg bliver nødt til at korrigere dig. Kowloon ligger ikke på Banegårdspladsen. Kowloon ligger i Banegårdsgade, mens KJ Minh ligger i Ny Banegårdsgade 53 (stuen til venstre, fordi 53 til højre er indgangen til en opgang med ejerlejligheder).

      Jeg er i øvrigt medlem af Dansk-Vietnamesisk Forening i København og har overvejet at stifte Dansk-Vietnamesisk Venskabsforening i Århus.

      Hvor har du dit store kendskab til vietnamesisk mad fra?

      Er du vietnameser?

      Venlig hilsen

      Madeksperten

      Madeksperten

      Madeksperten

    • said by...
      9. august 2010 09:58

      woooow slap da lige af! Det er jo ikke en personlig anmeldelse af dig, men min personlige anmeldelse af KJ MINH, det håber jeg du er klar over. Det er helt i orden at du ikke er enig men behøver jeg at få dit CV?? Jeg håber også du ved at min anmeldelse er min og nej jeg er ikke ekspert, men hvis du kun lytter til eksperter hvad laver du så inde på denne portal?? Jeg bedømmer maden udelukket ud fra min objetive synspunkt, og hvad min penge pung synes er acceptabelt. Jeg finder det ret tosset at du "tror"du har set mig i virkeligheden, fordi du har set en pige spise suppe med pinde inde på kowloon, hvem skriver sådan noget??? HVis du er ude på at skræmme mig så er det ikke lykkes. OG ved du hvad jeg har også set dig i virkeligheden- kaukasid, mand i 50érne på Kowloon som spiser:) Og nej jeg har ikke læst, set, hørt, nogen bøger om Pho, men gå på Youtube så kan du både se og høre hvordan suppen laves.....det er ikke raket videnskab. Jeg er IKKE imponeret over din kritik af min anmeldelse! Du tager det alt alt alt alt alt for seriøst! Jeg er bare en ganske almindelig SU studererne , som bruger denne portal til finde mit nye spisested, og så anmelder jeg fordi jeg selv synes det er rart med ærlige, nede på jorden anmeldelser. Hvis det er ekspert råd du søger, så er det den helt forkert portal du er på!

      elskermadmam

      elskermadmam

  • quoteelskermadmam skrev 3. august 2009 21:41 om restauranten
    3 ud af 5 mangoer
    Jeg bestilte fiske retten, der bestod af blåmuslinger:) mine forventinger var ikke så store, fordi når man tit bestiller retter med blåmuslinger så er det for det meste tre eller 4 styks. Men den her gang var der virkelig mange! Jeg blev positiv overrasket:) Og maden var super god til pengene. Maden tog en krig om at komme ud og servicen var helt i bund. tjeneren vidste fx. ikke hvad de havde af drikke vare?? Men det vigtigste var også at maden var god. Jeg vil helt sikkert komme igen pga maden!
  • quoteelskermadmam skrev 3. august 2009 21:34 om restauranten
    1 ud af 5 mangoer
    jeg har nu prøvet at spise på Sota 3 gange. Kun fordi jeg er sindsyg vild med sushi:)
    Men men men hvis man skal have en restaurant der har sushi på menu kortet skal man også gøre det ordenlig. Jeg synes ikke det er specielt godt sushi de laver, og jeg har trods alt givet dem 3 chancer! Og hver gang har de skuffet mig:( Det er bare ikke særlig godt lavet, og faktisk har køkkenet beklaget hver gang, fordi de vil give mig ret i at de havde glemt det ene eller det andet. Det synes jeg er for dårligt. I sær når man har bestilt maki ruller med kaviar, og der ikke er det. Eller man bestiller ebiér og der så ikke er rødeløg?? De for en mango af mig for at beklage hver gang:)
    • said by...
      28. august 2009 23:49

      Synes det er lidt komisk, at du skriver at du har bestilt makiruller men at der ikke kom kaviar i, og at du bestilte ebi men at der ikke kom rødløg i.

      Der findes ikke kaviar i makirullerne. Det er tobikorogn eller massagorogn.
      Og ebi betyder rejer, så hvordan skulle der kunne komme rødløg i rejerne. Desuden serveres der slet ikke rødløg i Sotas sushi :)

      sushiekspert

      sushiekspert

    • said by...
      25. februar 2010 22:45

      mente også forårs løg;) nå men de gav mig ret i at der manglede kaviar haha hvor sjovt

      elskermadmam

      elskermadmam